Jom pegi Sarang Buaya!

Salam....

Ok jom kita pegi sarang buaya!ajak ibu pada saya dan adik-adik.Itu pun selepas adik kadua saya iaitu Syamil Amzar sibuk mengajak ibu setiap hari.Saya pun apa lagi tumpang seronok ler,~hihihihi~



Sarang buaya ni terletak di Tanjung Lngsat Pasir Gudang.Sekejap je sampai dari rumah saya.

Apa ye yang saya nak ceritakan utk kawan-kawan.....Disana,banyak buaya deripada yang kecil sehingga lah yang besar.Yang paling tua,umurnya 10 tahun.Panjangnya kitra-kira 6 meter.Buaya yang kecil kulitnya sangat cantik tetapi sudah nampak garang. Dah namanya pun buaya mestilah garang..ye tak?kawakawan??

Saya bergambar dengan Buaya Tembaga.hehehe..poster buaya tembaga jek.bukan buaya darat tau...


Sarang buaya ini baru dibuka.Pengunjung pun tak ramai lagi.Ok lah tu saya pun tak suka bersesak-sesak.Mungkin ramai orang belum tahu tempat ini sudah di buka.

Nak tahu kawan-kawan?Saya dengan beraninya telah menyentuh seekor buaya~hihihihi~tak percaya?tengoklah gambar dekat bawah ni...


Hehehe...anak buaya lahhh....Tapi..Eeeee... kulitnya keras dan badannya lembik... Sebenarnya saya takut jugak ... hehehe..

Saya rasa dalam masa beberapa bulan yang akan datang tempat ini akan lebih cantik. Yelah..tempat baru.. Banyak yang tak siap lagi.

Sebelum tu kawan2 perlu ambil tahu langkah-langkah keselamatan ketika melawat ke sarang buaya itu.Oklah sampai sini dulu!




Wassalam.

No comments:

Post a Comment