Kem motiv@si

Assalamualaikum...
Jumpa lagi di entry saya kali ini....

Pada cuti penggal yg pertama minggu lepas, saya telah mengikuti kem motivasi. Kem ini diadakan di sekolah saya iaitu Sekolah Rendah Islam At-tahfiz. Saya happy sangat sebab ibu membenarkan saya menyertai kem ini.

Oklah... sebenarnya saya tak ada masa sangat untuk update blog saya ini. Cuma setiap hari Sabtu dan Ahad saja ibu bagi saya mengadap komputer ni.

Jom kita sama2 ikuti pengalaman saya di kem motivasi!!!!!

Hari pertama : Jumaat (20/03/2009)

Pendaftaran bermula pada pukul 230 petang. Ibu menghantar saya. Banyak juga barang yang perlu dibawa. Salah satunya toto...hehehe.. ye lah kan.. org perempuan mestilah banyak baju kena bawa.

> Ada ceramah motivasi pada petang itu juga. Penceramah itu kama panggil Ayah Teh,Abg Long dan Abg Ngah. Sungguh berkesan dan bermakna ceramah yang diberi. Saya sampai menangis tau kawan-kawan...hehehe..

>Kami makan dulu sebelum kami semua bersiap-siap.Kemas diri.Selepas itu maghrib berjemaah.

>Pastu....waktu malam ceramah lagi.. aduhai...masuk ke dalam hati tau kawan2..nangis lagi...hai...asik nangis jerr... hehehe..

>ni waktu favourite saya...makan... tapi masa tu saya sakit perut. Ibu cakap saya ni ada gastrik.. ye ker??? emmm...entahlerr..

>malam sepatutnya tidur pukul 11... tapi saya tidur pukul 1 pagi..ye lah...saya tak biasa tidur dalam suasana bising..ada yang berbual lah..ada yang berguraulah...kalau kat rumah ni dah mimpi indah dah...hehehe...


Hari kedua: Sabtu (21/03/2009)


>Pukul 530 pagi,Bangun untuk solat subuh.

>Selepas kemas diri ada aktiviti bersenam. Dia panggil aktiviti ni "Chicken Dance". Seronok tau kawan2...ape lagi ek???haaaa main belon yang diisi air kemudian letupkan belon itu diatas kepala.habis lerrr basah baju saya...

>Bersiap-siap.makan tengahari.zohor berjemaah.ada ceramah motivasi lagi...kali ini kami berada di dalam musollah.Ceramah ni biasalah....nangis lagi.

>Ramai ibu bapa yang datang.Sebab Ada program untuk ibu bapa juga.Selepas itu,pukul 3:30 kami disuruh bersama-sama ibu bapa...mase tu kan saya tengok ibu saya tengah menangis.Kami disuruh,untuk meminta maaf...dari pada ibu bapa....Sungguh sebak hati saya mase tu...

>pukul 4:00 petang kem motivasi ini pun berakhir...Mase tu hujan turun dengan lebat sekali.Agaknya tadi ramai sangat yang menagis.hehehehe

Walau pun saya berasa amat penat dan mengantuk,saya berasa bertuah kerana dapat ikut kem ini.Banyak pengajaran yang saya dapat. InsyaAllah akan saya jadikan panduan dalam hidup saya. Saya berjanji pada ayah dan ibu untuk cuba buat yang terbaik yang saya mampu buat. Doakan saya. Walaupun tahun ini bukan tahun UPSR buat saya. Tapi saya akan buat sesuatu untuk membalas jasa mereka....InsyaAllah..

Oklah tak banyak gambar yg saya ada..ni pun ibu yang amik masa ibu datang.....layan jelah apa yang ada kat bawah ni...









Sekianlah saja...Wassalam.

Sarang Buaya Lagi..~lupa nak cerita~

Salam..
Hehehe..Kawan2 jangan pelik sebab saya nak sambung cerita pasal sarang buaya. Saya terlupa sesuatu. Ibu saya suruh saya tambah sikit lagi pasal tempat itu.Lagipun uncle Arjuna ada bertanya. Terima kasih pada uncle Arjuna (kawan ayah saya) sebab singgah blog saya ini.
Kawan2 pernah ke Tanjung Langsat tak? Haaa... kalau sampai hujung mesti jumpa Pantai Pasir Layarkan..?Dulu saya dan ayah pernah pergi sana.Di sana banyak monyet. Tetapi, sarang buaya ni kat sebelah kanan. Pantai pasir layar disebelah kiri.
Sebelum masuk kena bayar tiket...Adik saya Abdurrahman Sudais (Iman) tanya pada ibu kenapa kena bayar. ibu cakap nak pergi bilik air kat Shoping Kompleks tu pun kena bayar. Ni kan lagi nak tengok buaya. Tapi ibu cakap murah sebab ada promosi kottt.. Dewasa cuma 4 ringgit jer. Saya dan Syamil Amzar cuma kena 2 ringgit setiap seorang jer. Iman dan Iyan tak kena bayar tiket sebab kecil lagi.
Mungkin lagi berapa bulan tempat tu baru best. Penjaga tu cakap kalau dah siap betul tempat tu akan dibuka sampai malam.Pastu ada pertunjukkan kott..
Saya cuma tak sampai setengah jam pun berada di situ.Ibu cakap lain kali kita pergi lagi bila tempat tu dah siap betul..kita ajak ayah pula.Kalau nak pergi pun waktu petang jerr...tak panas sangat..kan..kan..
oklah..Jumpa lagi!!
Wassalam.

Jom pegi Sarang Buaya!

Salam....

Ok jom kita pegi sarang buaya!ajak ibu pada saya dan adik-adik.Itu pun selepas adik kadua saya iaitu Syamil Amzar sibuk mengajak ibu setiap hari.Saya pun apa lagi tumpang seronok ler,~hihihihi~



Sarang buaya ni terletak di Tanjung Lngsat Pasir Gudang.Sekejap je sampai dari rumah saya.

Apa ye yang saya nak ceritakan utk kawan-kawan.....Disana,banyak buaya deripada yang kecil sehingga lah yang besar.Yang paling tua,umurnya 10 tahun.Panjangnya kitra-kira 6 meter.Buaya yang kecil kulitnya sangat cantik tetapi sudah nampak garang. Dah namanya pun buaya mestilah garang..ye tak?kawakawan??

Saya bergambar dengan Buaya Tembaga.hehehe..poster buaya tembaga jek.bukan buaya darat tau...


Sarang buaya ini baru dibuka.Pengunjung pun tak ramai lagi.Ok lah tu saya pun tak suka bersesak-sesak.Mungkin ramai orang belum tahu tempat ini sudah di buka.

Nak tahu kawan-kawan?Saya dengan beraninya telah menyentuh seekor buaya~hihihihi~tak percaya?tengoklah gambar dekat bawah ni...


Hehehe...anak buaya lahhh....Tapi..Eeeee... kulitnya keras dan badannya lembik... Sebenarnya saya takut jugak ... hehehe..

Saya rasa dalam masa beberapa bulan yang akan datang tempat ini akan lebih cantik. Yelah..tempat baru.. Banyak yang tak siap lagi.

Sebelum tu kawan2 perlu ambil tahu langkah-langkah keselamatan ketika melawat ke sarang buaya itu.Oklah sampai sini dulu!




Wassalam.

Sukan T@hunan Sekolah Saya.

Salam,

Akhirnya selesai juga hari kesibukkan saya. Selama 2 minggu ini saya memang penat. Setiap hari saya terpaksa turun ke padang sekolah. Pulak tu, padang punyalah berlecak dan benyek. Habislah kasut saya... macam turun di sawah padi.Bukannya saya masuk apa2 acara pun... Saya memang tak berbakat pun.. Masuk acara lompat katak je lahh...hehehe..Selepas tamat waktu sekolah pula, saya terus ke kelas tuisyen. Sebab itu saya penat sangat. Saya mahu update blog saya ini, tapi ibu tidak membenarkan saya. Ibu suruh saya tidur awal setiap hari.



Setiap hari saya tunggu ibu di Musolah (surau sekolah).Selesai tuisyen saya terus ke sini dan solat asar dulu.Ibu datang jemput saya pada pukul 530 petang.


Semalam, hari Sabtu.. Acara kemuncak Sukan tahunan pun di adakan. Saya cuma menyertai acara perbarisan. Saya mewakili perbarisan untuk pasukan rumah saya. rumah Kuning ialah Ali.Pasukan Biru ialah omar.Pasukan Hijau ialah Osman dan merah ialah Abu Bakar. Kami ada lagu semangat untuk pasukan Kuning. Saya suka bersorak dengan lagu ini bersama2 kawan-kawan yang lain. Lagunya ialah seperti ini ...



"Dimana dia anak gajah Dini?
Anak Gajah Dini yang baru punya gading,
Siapa dia juara kali ini?
juara kali ini yang pakai baju kuning.. HOIIII!!!!! "



Setiap hari kena mesti kena pakai baju kuning ni... Itu adik saya Iyan yang comel. Kalau kena pegang dia happy je..hehehe


Kadang-kadang baju saya kena lecak dan kotor. Jadi saya pakai baju apa-apa aje.. Yang pakai baju oren TShirt Muslimah .. itulah saya. Hari tu saya masuk sekolah lambattt...hehehe

Hehehe...seronok tau. kita bersorak ramai-ramai. Oklah itu saja cerita saya untuk kali ini. Jumpa lagi!!!